Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 3
 Görüntüleme 11
 İndirme 4
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE E-ÖĞRENME UYGULAMALARININ KULLANILMASINA İLİŞKİN BİR KARMA-META YÖNTEMİ
2022
Dergi:  
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi
Yazar:  
Özet:

Teknolojinin hızla geliştiği günümüzde, İngilizce öğretiminde yeni yöntem ve teknikler kullanılmaya başlanmıştır. Özellikle bilişim teknolojilerinin artık hayatımızın bir parçası olması sebebiyle İngilizce öğretiminde e-öğrenme uygulamalarının kullanılması kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu araştırmanın amacı, yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde e-öğrenme uygulamalarının kullanılmasının etkililiğini belirlemektir. Bu amaçla, nicel ve nitel yöntemlerin bir arada kullanıldığı karma-meta yöntem işe koşulmuştur. Bu bağlamda, nicel kapsamda, meta-analiz aracılığıyla e-öğrenme uygulamalarının yabancı dil öğretimindeki akademik başarıya etkisine ilişkin ulusal ve uluslar arası alanda yürütülmüş çalışmalar dahil edilme kriterleri bağlamında seçilerek analiz edilmiş ve etki büyüklüğü değerine ulaşılmıştır (g=.17). Diğer yandan nitel bağlamda, meta-tematik analiz aracılığıyla ilgili konuda ve ulusal ve uluslararası alanda yürütülmüş nitel boyutlu katılımcı görüşü içeren çalışmalara ulaşılmış ve bu çalışmalar içerik analize göre çözümlenerek tema ve kodlar elde edilmiştir. Ulaşılan kodlar yabancı dil öğretiminde e-öğrenme uygulamalarının olumlu ve olumsuz yönleri olduğunu göstermiştir. E-öğrenme uygulamalarının sınırlılıklarına yönelik belirli önlemler alındığında, dil öğretimi ve genel anlamda öğrenme sürecini pozitif yönde etkileyebileceği ortaya çıkmıştır. Öğrencilere fırsat ve imkan eşitliği sağlanarak e-öğrenme uygulamalarının İngilizce öğretiminde kullanılması yaygınlaştırılabilir. İleride geliştirilecek e-öğrenme uygulamalarında özellikle değerlendirme amacına yönelik daha güvenli sistemlerin oluşturulması önerilmektedir. Aynı zamanda e-öğrenme uygulamalarının doğru kullanılabilmesi adına öğretmenlere bilişim konulu hizmet içi eğitimler verilmesi tavsiye edilmektedir. Mevcut araştırmanın, yapılan meta-analiz ve meta-tematik analiz sayesinde konu hakkında gerçekleştirilecek yeni çalışmalar için güçlü bir kaynak niteliği taşıdığı söylenebilir.

Anahtar Kelimeler:

null
2022
Yazar:  
0
2022
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.468
Atıf : 7.729
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi